Moje první setkání s automatizovaným vzv. bylo v Trenčíně na Slovensku, v podniku Hella na podzim roku 2017. Tam jsem spatřil vozík bez řidiče výrobce Linde. Bylo zřejmé, že nejde o zkušební provoz, ale o plně funkční a odladěný logistický prvek. Od té doby jsem se s různými vozíky tohoto typu setkával v různých provozech po celém Česku. Většinou šlo o testovací režim, a jednou jsem do toho omylem zasáhl, když jsme zaparkovali auto uvnitř haly na místě kalibračního navádění, což způsobilo zastavení celé flotily vozíků.
Dnes už nás automatizované vozíky nepřekvapují. Čím dál častěji je vídáme v provozech, a tím více se na nás obracejí klienti s prosbou o opravy podlahových povrchů, zejména výtluků a dilatací. Při přejezdu vozíků přes poškozenou podlahu dochází k poruchám systému a okamžitému zastavení provozu, často i celé flotily. To je obzvláště problematické pro menší typy vozíků, které se používají v lehkém montážním provozu. Tyto vozíky se navigují buď speciálním snímačem, naváděcí páskou, nebo QR kódy nalepenými na podlaze.
Vedení některých podniků nenechává nic náhodě a oslovuje nás dříve, než problémy s poškozenou podlahou začnou ohrožovat provoz automatizovaných vozíků. Tímto proaktivním přístupem dokáží předejít drahým opravám vozíků, rozložit náklady v čase a neustále kontrolovat kvalitu povrchu.